Bu benim ilk eğitim başlığım olacak. Basit bir çalışma hazırladım. Özellikle Photoshop (bundan sonra PS olarak kısaltacağım)’un ilk kurulduğunda herhangi bir eklenti yapmadan nasıl birşey oluşturabiliriz buna bir örnek teşkil etmesi için hazırladım.
İlk olarak birşey tasarlarken tasarlayacağımız görüntüyü düşünmemiz gerekiyor. Aksi halde sonuç olarak izleyiciye çok özel bir görüntü hazırlama ihtimalimiz azalır. Mesela ben bu çalışmada bunu yapmadım. 🙂 İlk olarak siyah Full HD bir canvas açtım yani bu ne demek; siyah 1920×1080 ölçüsünde ve 72dpi pixel derinliğine sahip bir proje dosyasıdır açılan. Neden Full HD çözünürlük seçtim diye merak eden olursa, ben burda baskı için döküman hazırlamadığımı aksine tv’de kullanılabilecek bir proje hazırlamak istediğimi söylerim.
Bu eğitimi hazırlarken ben zamında kıtkanaat parayla binbir taksitle aldığım wacom intuos3 A5 tablet kullandım ama bu sadece nefis terbiyesidir fare ile de pekala yapılabilecek bir çalışmadır. 🙂
 
Canvas

Canvas

 
Siyah seçtim çünkü siyah herzaman işleri kolaylaştıran ve derinliği arttıran kaçak bir renktir. Fakat tek başına siyah herzaman etikili olmaz, çok az çalışmada sade siyah çok başarılıdır. Özellikle tipografik oynamalarla güzel sonuç alınabilir. Burda böyle bir hedefimiz yok tersine biz daha dokulu bir çalışma yapacağız. Bunun için birşekilde doku atmamız gerekli. Ben çoğu zaman Ps’nin Brush(fırça) aletiyle dokuyu kolayca uygularım. Ufak tasarım hilelerinden biri zaten bu fırçalar yardımıyla işi kolayca kurtama özelliğidir. Müşteriler yada çalışma göndereceğiniz her neresiyse hızlı ve güzel bir sonuç ister bunuda brush yardımıyla yapabilirsiniz. Fakat ilk başlayanlar genelde üzerlerinde oynama yapmadan tıpkı patates baskıymış gibi bunu uygular, arkadaşlar bu yemez, nedenide çok açık bu fırçaları indirip patates baskı yapan ve tasarımcıyım diyen onlarca keriz var o yüzden bu fırçayı indiren tek kişi siz değilsiniz dolayısıyla fırçaya yaratıcı bişey katmazsanız bu onlarca kişi sanki kendileri yapmıyor gibi çalışmanızla dalga geçecektir. Mesela ben internette gezerken sıkça karşılaşıyorum ve gülüp geçiyorum. Daha da az neyaptığını bilen kesimse bunlara hayran mesajlar çekiyor. Çok yanlış çok… Neyse konuya dönelim.
Başta söylediğim gibi PS ile gelen özellikleri kullanacağım dedim. O sebepten stok brush dokularını ayarlamayı tercih ettim.
 
Fırçalar

Fırçalar

 
Yukarıdaki resimde fırça ayar penceresi görünüyor. Orada yukarıdan aşağıya pencerenin solunda sıralanmış bir ton ayar var. Ben burda hepsini anlatmayacağım çünkü parmaklarım yazmaktan nasır bağlar buda çirkin bir el görünümüne sebep olur. İstemem böyle bişey. O ayarları kurcalayarak üstünde zaman geçirerek veya üşenmeyip internetten araştırarak milyon kaynak bulunabilir.
Ben bu ayarlardan sadece üçünü kullandım.
 
Brush Ayar Penceresi
 
İlk önce “Brush Tip Shape” yazan kısım. Bu alandan fırçanızın ucunun şekline müdahale edersiniz. Bende o amaçla burda “Spacing” yazan kontrol barında bir değişim yaptım burdaki değeri olabildiğince azalttım. Bunun sebebi fırça darbelerim arasındaki mesafeyi azaltmak. Sonuçta da daha pürüssüz bir çizgi çizebilmek. Aslında buayarla çok oynamasamda olur fakat ben sevmiyorum aralıklı darbeleri. Daha sonra yumuşak çizgiler çekebilemk için “Shape Dynamics” ve “Other Dynamics” seçenekleri içinde oynama yaptım. Bunlardaki oynamalar tamamen tablet içindir burda anlatmaya gerek yok zaten tablet kullanan biri burdaki ayarları ezbere bilmelidir. Fare için burda bir oynama yapmaya gerek yok, temel ayarlarında “Flow” ayarını değiştirerek benzer sonuç alınabilir.
 
Temel brush ayarları satırı.

Temel brush ayarları satırı.

 
Bu ayarları yaptıktan sonra rastgele sağdan sola soldan sağa yukardan aşağı ve tersi yönde gerekirse çaprazlama olarak hafif renkler atarız. Bu renkler seçtiğimiz fırçanın dokusuyla beraber güzel bir görüntü oluşturabilir yada oluşturmayabilir. Eğer oluşturmassa yetenekle bir alakası yok denemeleri sıklaştırmak gerekir. Denedikçe güzel şeyler muhakkak ortaya çıkar.
 
Renk özelliği değişimi.

Renk özelliği değişimi.

 
Çizimdeki ilk hafif dokuyu verdikten sonra yapacağımız biraz derinlik vermektir. Bu sakın korkutmasın fırçayla boyamayı başaran için çocuk oyuncağıdır. Sadece temel ayar barında “Mode” yazan seçeniği “Color Dodge” olarak seçmek yeterlidir bu proje için.
 
Color Dodge seçildikten sonrada yine hafif boyama işlemi yapılır fakat bu sefer resmin merkezi odaklı bir boyama yapılması gerekir.
 
Color Dodge Brush
 
Brush işlemleri şimdik buraya kadar ama çalışmanın sonuna kadar birkez daha döneceğiz bu kısma.
Şimdi sıradaki işlemimiz “Path” çizme. İlk önce “Pen” aracı ile alttaki resimde göründüğü gibi cizgiler çekilecek. Bu çizgilerinn sonunda pen aracı herzaman bir alan oluşturmak ister bunu kolayca klavyenizdeki “ESC” tuşuna basak atlatabilirsiniz. Yani herbir uzantıyı çizdikten sonra sadece ESC tuşuna basın ve yeni çizime geçin.
 
Tentacles
 
Uzantıları çizmeyi bitirdikten sonra bunları gerçek çizimlere dönüştürmek gerekli. Bunlar için yeni bir layer açın ve “Path Selection Tool” yardımıyla içlerinden birini seçin ve üzerinde sağ tuş ile tıklayın çıkan menüde stroke’u seçin karşınıza bir pencere geldimi? Hah geldiyse o pencerede aşağıda “Simulate Brush” diye bir seçenek çıkacak tabi eğer ordaki menüde Brush seçeneği seçili ise. Burayı gördünüz ama Ok’e basmayın çünkü önce brush ayarlarımıza bakmak gerekli.
Brush ayar penceresine geri döndüğümüzde ilk yapacağımız iş yuvarlak bir brush ucu seçmek ve sonrasında sol sıradaki menülerden “Shape Dynamics” tabında “Size jitter” kontrolünün altındaki control menüsünde “Fade” seçeneğini seçmemiz ve yine seçtikten sonra aktif olucak sağındaki değer kutusuna fade özelliğinin en düşük değerini yani fade işlemini bitirecek son pixel değerini yazmak. Ben 600 ile 900 arasında değişik değerler kullandım, sizde kendinize uygun bir değer burdan ayarlayabilirsiniz. Daha sonra Path’lerde daha önce yaptığımız seç ve stroke uygula yöntemi ve simulate brush seçenekleri ile bunu kolaylıkla resmimize uygulayacağız. Fade seçeneğindeki değer eğer istediğiniz gibi değilse silin ve tekrar deneyin.
 
Simulate Stroke
 
Round Brush
 
Yukarıdaki resimde göründüğü gibi ortaya kırmızı ama bu sefer brush ayarlarında “Color Burn” seçili olarak birde hafif kırmızı uyguladım. Daha sonra Path’lerim yardımıyla oluşturduğum uzantıların ortasını yuvarlak olarak kestim.
 
Center Cut
 
Bu işlem aslında çok gerekli değil ama ister uygulayın ister uygulamayın size kalmış.
 
Glow Blur
 
Yukarıdaki resimde görünen uzantılara sarılı partiküller yine brush ayarlarında “Other Dynamics” ve “Brush Tip Shape” menülerindeki ayarları değiştirerek elde edildi. Aslında özellikle “Brush Tip Shape” menüsündeki “Spacing” ayarı tek başına sizi yönlendirecektir. Bu ayarı arttırın ve bi çizik atın ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Son olarakta üzerine yazacağımız bir yazı çalışmamızı bitirecektir. Yazı fontu olarak Swiss 721 ‘in Thin ve Heavy versiyonlarını kullandım.
 
Final Text
 
Umarım hazırlamaya çalıştığım bu eğitimi beğenmişsinizdir. Yakında yenilerini hazırlamayı planlıyorum.
 
Bunch of Tutorial
 
Yüksek çözünürlükte indirmek için TIKLAYIN
 
Advertisements