Bu seferde birkaç kısa film toparlayayım dedim.
Kısa filmler yöntmen adaylarının kendini gösterme fırsatı, yönetmenlerin yeniliklerini denemesi ve izleyiciye sinema’nın kuralları dışına çıkma hakkı tanır. Kısa olmalarından genelde dinamik bir yapıya sahiptirler. Bir el kamerası yada süper bir sinema kamerası kullanılmış set aletlerinin hiç biri yada hepsi kullanılmış olabilir. Fakat çok kaliteli bir kısa filmle en kalitesiz aletlerle çekilmiş kısa filmler arasında senaryo ve oyunculuk seviyesiyne bağlı olarak kalitenin anlamsızlaştığıda sıklıkla görülür.
 
İlk Film “Jur”. Yönetmenliğini Alexander Felsing ve Tobias Sparrman yapmış ve bir İsveç filmi. Frame film festivalinde girdiği kategoride bir ödül aldığıda sitesinde yazıyor ama açıkcası çok fazlada kurcalamadım ayrıntılar için sitelerinden bilgi almak mümkün.
 
 
İkinci film yerli bir film. Çalışma olarak biraz acemice ama kendileride bu filmi çekerken birçok şey öğrendiklerini söylüyorlar. Eh! Öğrendilerse ne mutlu. Yinede sonunda video copilot malzemelerini direkt alıp kullanmasalarmış daha iyimiş. Bu kadarınıda öğrenmek gerekmiyor sanırım.
Yönetmenler Erhan Gucel ve Cagdas Helvaci. Beğendiğim bir özellik teknik ufak detaylar vermeleri. JVC HD101 ile 720p olarak çekmişler. Tabiki PAL formatında. Görüntü kalitesi güzel. Basit bir color correction uygulanmış ama açık söyleyeyim atmosfere dikkat ettik diyolar ama renklerle kotarılmaya çalışılmış gibi duruyor. Çoğu yerde aşırı contrast uygulanmış.
Benim eleştirilerim yapıcı olsun diye ama ellerine sağlık diyor ve çalışmalarının devamını diliyoruz.
 
 
Diğer bir film Morphology. Bu film hakkında fazla bilgiye sahip değilim. Belki arasam bulurdum ama madem bir yere upload ettin bari bir iki bilgi ver. Kimsemi çalışmadı bu film için, yönetmeni yokmu. Uzaylılarmı çekti kardeş bunu?
Neyse ekledim işte beğenin araştırsın. Benden bukadar.
 
 
Bir ara daha kaliteli güzel kısa filmler ekleyip belki hitime hit katarım. Bulamassamda kendim çeker koyarım. 😛
 
